Nazistowskie Niemcy produkowały i wykorzystywały w czasie wojny różne samoloty UAV. Silniki odrzutowe weszły do użytku po II wojnie światowej w takich pojazdach jak australijski GAF Jindivik i Teledyne Ryan Firebee I z 1951 r., podczas gdy firmy takie jak Beechcraft w 1955 r. oferowały swój model 1001 dla Marynarki Wojennej USA. Niemniej jednak do wojny w Wietnamie były to tylko samoloty zdalnie sterowane.

Zastosowanie dronów usługi na świcie

W 1959 r. amerykańskie siły powietrzne, zaniepokojone utratą pilotów nad wrogim terytorium, rozpoczęły planowanie wykorzystania samolotów bezzałogowych. Planowanie nasiliło się po zestrzeleniu przez Związek Radziecki w 1960 r. samolotu U-2. W ciągu kilku dni rozpoczął się wysoko sklasyfikowany program UAV pod kryptonimem „Czerwony Wagon”.

zastosowanie dronów usługi

Sierpniowe starcie w Zatoce Tonkin w 1964 roku pomiędzy jednostkami marynarki wojennej USA. i Marynarka Wojenna PółnocnoWietnamska zainicjowały wysoko sklasyfikowane amerykańskie UAV (Ryan Model 147, Ryan AQM-91 Firefly, Ryan AQM-91 Firefly, Lockheed D-21) w ich pierwszych misjach bojowych wojny wietnamskiej.

  • Kiedy rząd chiński pokazał fotografie zestrzelonych UAV USA za pośrednictwem Wide World Photos oficjalną odpowiedzią Stanów Zjednoczonych na to zdarzenie było „brak komentarzy”. Wojna o ścieranie (1967-1970) polegała na wprowadzeniu do walki na Bliskim Wschodzie samolotów typu UAV z kamerami rozpoznawczymi.
  • W wojnie Jom Kippur w 1973 r. Izrael używał UAV jako przynęty, aby zachęcić siły przeciwne do marnowania drogich pocisków przeciwlotniczych.

W 1973 r. wojsko amerykańskie oficjalnie potwierdziło, że korzystało z samolotów amerykańskich w Azji Południowo-Wschodniej (Wietnam). Zginęło ponad 5.000 amerykańskich lotników, a ponad 1000 innych zaginęło lub zostało schwytanych. 100. Skrzydło rozpoznania strategicznego USAF poleciało w czasie wojny około 3.435 misji UAV kosztem około 554 UAV straconych z wszystkich przyczyn.

Według słów generała USAF George’a S. Browna, dowódcy Dowództwa Sił Powietrznych, w 1972 r. „Jedynym powodem, dla którego potrzebujemy (UAV), jest to, że nie chcemy niepotrzebnie wydawać człowieka w kokpicie”.

Zastosowanie dronów usługi w Polsce

Później w tym samym roku generał John C. Meyer, dowódca Dowództwa Strategicznego Dowództwa Powietrznego, oświadczył, że „pozwalamy drone’owi latać w locie o wysokim stopniu ryzyka…. wskaźnik strat jest wysoki, ale jesteśmy skłonni ryzykować ich więcej… ratując ich życie!”

Podczas wojny Jom Kippur w 1973 r. baterie rakietowe ziemia-powietrze dostarczane przez Sowietów w Egipcie i Syrii spowodowały poważne szkody w izraelskich odrzutowcach bojowych. W rezultacie Izrael opracował pierwszy UAV z nadzorem w czasie rzeczywistym.
Obrazy i wabiki radarowe dostarczone przez te UAV pomogły Izraelowi całkowicie zneutralizować syryjską obronę powietrzną na początku wojny libańskiej w 1982 r., w wyniku czego żaden z pilotów nie został zneutralizowany.

Po raz pierwszy UAV wykorzystano w symulacjach lotów bojowych w locie kontrolowanym po zakończeniu etapu superagility w symulacjach lotów bojowych, które obejmowały bezzałogowych, sterowanych w technice sterowności sterownia odrzutowego UAV w technologii sterownia bezstopniowego, sterownie sterownie sterownicami UAV w technice sterowności sterowności sterownicy odrzutowni.